Deltacom klanten aan het woord: Praktijk Memo

Praktijk Memo: “Ondanks enorme groei hebben we onze ICT door Deltacom uitstekend voor elkaar”

Praktijk Memo startte tien jaar geleden – op 1 april 2008 – als initiatief van de sociaal psychiatrisch verpleegkundigen Peter Steenkist en Marjon van Rees, die ook nu de directie van Memo vormen. Dat gebeurde aanvankelijk vanuit een thuissituatie, maar al wel met een duidelijke doelstelling. “Wij bieden zorg vanaf een klein schaalniveau, een combinatie van ‘cure en care’ zonder de traditionele schotten. Daarin zijn we onderscheidend op het gebied van (jeugd)GGZ”, vertelt Peter Steenkist.

Voorzien in behoefte zorgt voor forse groei

Aan hun aanpak was behoefte zo bleek en al vanaf het begin maakte de instelling een forse groei door. Inmiddels heeft Memo een team met 60 medewerkers, nadat het jaar 2017 voor een verdubbeling van het personeelsbestand zorgde. Praktijk Memo heeft vier vestigingen in Bergen op Zoom, een vestiging in Tholen en in september 2018 wordt in Steenbergen de zesde vestiging geopend. “Ieder jaar wordt ons aanbod vernieuwd en verder uitgebreid, wat voor groei zorgt. Daarnaast heeft de transitie jeugdzorgd bij de diverse gemeentes eveneens voor deze groei gezorgd.”

ICT voldoet aan de hoge eisen

Bij een organisatie als Memo is adequate en veilige ICT van cruciaal belang. Zeker nu de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) hieraan hoge eisen stelt en de gevaren van buitenaf zo zijn toegenomen. ICT-manager Ludy Tunders beseft dit als geen ander en ook functionaris beleidsstaf Ivo Uijtdehaag – die samen met projectleider Ludy gezocht heeft naar de juiste ICT partner – is hiervan doordrongen.

“Onze ICT was aanvankelijk ingericht op basis van een kleine organisatie. Door de groei van Memo en de eisen die aan veilige dataopslag worden gesteld, zijn we op zoek gegaan naar een ICT-partner die met dezelfde kernwaarden werkt. Dat wil zeggen praktisch toepasbaar, eenvoudig, laagdrempelig en betrouwbaar. Het unieke van Deltacom-Cloud.nl is dat we met een relatief klein en eenvoudig systeem toch de beste performance krijgen. De rekenkracht gebeurt op servers van Deltacom en ook het beheer wordt door hen uitgevoerd. De afspraken worden stipt nagekomen, de communicatie is perfect en bij vragen is de helpdesk tussen 08:00 en 20:00 uur bereikbaar. Dat alles geeft ons ruimte om ons te concentreren op zaken die intern van belang zijn”, zo vat Ludy Tunders het resultaat van hun zoektocht samen.

Beloften volledig waargemaakt

En Ivo Uijtdehaag vult aan: “We hadden heel goed voor ogen wat onze wensen bij ICT waren. We zijn op zoek gegaan en stuitten op Deltacom. De eerste gesprekken verliepen uitstekend, maar je wilt dan ook weten of de ideeën worden waargemaakt. De door Deltacom aangeboden testomgeving liet dat in de praktijk zien en dat was heel geruststellend. Daarnaast is de overeenkomst die we met Deltacom sloten transparant. Er zijn geen addertjes onder het gras. Deltacom is zijn beloften ook echt nagekomen. Kernbegrippen daarbij zijn stabiliteit, uniformiteit, ontzorging, onderhoud en veiligheid. Wat het laatste betreft: met name de 2-factor-authenticatie werkt perfect.”

Certificering

“Sinds 2014 is Memo NEN 15224 gecertificeerd. Met Deltacom als ISO 270001 en NEN 7510 gecertificeerde ICT-partner hebben we de juiste keuze gemaakt. We weten zo zeker dat we voldoen aan de regelgeving en onze zaken goed voor elkaar hebben.”

Bekijk hier de voorbeeldcase van Praktijk Memo als PDF-bestand

Helpdesk: 0167-542254
Open van 08:30-12:30u en 13:30-17:00u (elke werkdag)

Download TeamViewer

Via praktische voorbeeldcases worden onze producten en diensten uitgelegd.

Naar de Deltacom Voorbeeldcases