Deltacom klanten aan het woord: ABS Hoppenbrouwers

Over ABS Autoherstel Hoppenbrouwers

De geschiedenis van ABS Autoherstel Hoppenbrouwers gaat terug tot 1967. In dat jaar startte het bedrijf in de Abraham de Haanstraat in Bergen op Zoom. De groei was gestaag en in 1975 verhuisde Hoppenbrouwers naar de huidige locatie aan de Van Konijnenburgweg 41. In 2010 werd een tweede vestiging geopend in Roosendaal. Momenteel bestaat het Hoppenbrouwersteam uit 30 FTE.

Hoppenbrouwers is aangesloten bij ABS Autoherstel, een landelijk schadeherstelketen met meer dan 70 aangesloten bedrijven. ICT heeft in de branche een uiterst belangrijke rol: niet alleen de interne organisatie is er van afhankelijk, ook extern zorgt deze ICT voor directe koppeling met klanten. ABS gebruikt specifieke software onder de naam DeltaW. ABS Autoherstel Hoppenbrouwers heeft er voor gekozen om deze via Deltacom-Cloud.nl te laten draaien.

Flexibel, betrouwbaar en veilig

“Door Deltacom-Cloud.nl zijn we werkplek- en systeemonafhankelijk. Dat betekent dat we snel kunnen switchen en zeer flexibel zijn. We zijn verlost van het onderhoud en hoeven ons niet langer druk te maken over updates van bijvoorbeeld Windows. Ook is de back-up uitermate veilig geregeld”, vertelt directeur Rob Hoppenbrouwers. Nog vers in zijn geheugen ligt het grote voordeel hiervan: “We kregen hier intern te maken met een virus. Binnen enkele uren was ons hele systeem besmet. Ons schrikbeeld was dat we alle data kwijt zouden zijn. Na contact met de Deltacom servicedesk werd alle data weer keurig teruggezet en binnen enkele uren konden we weer onbelemmerd aan het werk. Dat was echt een enorme opluchting.”

Soepele overgang

“De overgang naar de Cloud is overigens ook soepel gegaan. Onze DeltaW-software werd eerst in een testomgeving gedraaid en toen bleek dat alles perfect liep, is de overgang gerealiseerd. Daarbij was de communicatie met Deltacom prettig en professioneel. In deze opstartperiode kwamen er bij ons regelmatig vragen, die door de helpdesk vlot en keurig werden beantwoord. Niets dan lof hierover. Ze hebben echt kennis van zaken en – zeker ook niet onbelangrijk – ze hebben ook kennis van ons. Hierdoor krijgen we steevast een goed advies.”

Handig inloggen

“Het werken in de Cloud is heel plezierig. In de werkplaats bijvoorbeeld, wordt gewerkt met tablets en smartphones. We kunnen zo handig inloggen in een bepaald dossier en voegen hieraan eenvoudig belangrijke data – zoals bijvoorbeeld de tijdregistratie – en ook foto’s. Een ander voorbeeld is de boekhouding. Wij werken met Exact online en ook deze toepassing draait uitstekend in de Deltacom-Cloud.”

Multifunctionals

“Voor het maken van prints in onze beide bedrijven hebben we gekozen voor Toshiba Multifunctionals. Een van de toepassingen daarbij is dat we niet alleen goed kunnen printen, maar bijvoorbeeld ook gemakkelijk kunnen scannen. Daarbij is er een koppeling met DeltaW, dus ook hier is sprake van gemak en efficiency. We maken nu optimaal gebruik van deze apparatuur, die eveneens door Deltacom wordt geleverd, geïnstalleerd en onderhouden. Ook hier is de support fantastisch geregeld en zijn verbruiksmaterialen, onderdelen, voorrijdkosten en engineering inbegrepen. Dit betekent dat we ook daar geen omkijken meer naar hebben en dat de zaken kostentechnisch aantrekkelijk geregeld zijn.”

Bekijk hier de voorbeeldcase van ABS Hoppenbrouwers als PDF-bestand

Helpdesk: 0167-542254
Open van 08:30-12:30u en 13:30-17:00u (elke werkdag)

Download TeamViewer

Via praktische voorbeeldcases worden onze producten en diensten uitgelegd.

Naar de Deltacom Voorbeeldcases