Over Deltacom

Met gepaste trots stellen wij op deze pagina ons Deltacom-team voor. Deltacom is een écht familiebedrijf. Dat merken onze klanten aan de manier waarop wij werken. Dit doen we met een hecht team van bekwame en betrokken professionals. De meeste van hen werken al vele jaren voor Deltacom. Allemaal met dezelfde motivatie: passie voor ons vak, probleemoplossend en in dienst van onze klanten. We werken met veel plezier, zijn proactief en zorgen ervoor dat kantoorautomatisering werkt zoals dat hoort: efficiënt en betrouwbaar. Eventuele problemen zijn vaak al opgelost voor onze klant er erg in heeft: before you know IT.

Het Deltacom Team

Rudy Ooms
Technisch directeur
Rudy beschikt over grote technische kennis en hij is supersnel in het analyseren van problemen. Wellicht ook is zijn analyserend vermogen de reden voor zijn grote hobby. Als filmfanaat is hij geboeid door de verhaallijnen en de plots die de kijker worden voorgeschoteld. Speciale aandacht heeft Rudy voor de rekwisieten die in de film gebruikt zijn.
    

Steven Beens
Systeembeheerder, accountmanager
Systeembeheer is een kolfje naar de hand van Steven. Hij verbindt graag zaken en is super handig met kabels en ook elektra. Die handigheid komt hem thuis overigens ook goed van pas. Steven klust graag en hoeft zich niet te vervelen bij de opknap van zijn nieuwe eigen woning.
   
   

Tom ten Cate
Systeembeheerder, accountmanager
Tom heeft zijn zaakjes graag goed op een rij. Hij werkt gestructureerd en punctueel. Die eigenschap komt hem in zijn werk goed van pas, maar ook daarbuiten brengt Tom met genoegen structuur aan. In zijn vrije tijd zet hij zich actief in voor faunabeheer.
   
   

Ronald Ooms
Systeembeheerder, accountmanager, bedrijfsleider
Opvallend bij Ronald is het enthousiasme waarmee hij werkt. In 1999 startte hij bij Deltacom en begon hij aan de opbouw van een enorme ervaring. Ronald regelt zijn zaakjes graag vlot, efficiënt en naar tevredenheid. Eenmaal thuis steekt Ronald graag tijd in de verzorging van zijn katten, waarop hij net zo gek is als op computers.
   

Jeroen de Bruijn
Systeembeheerder
Jeroen gebruikt zijn jarenlange ICT ervaring om computersystemen op rolletjes te laten lopen of in geval van calamiteiten snel met een oplossing te komen. Hoewel hij fanaat is op zijn vakgebied, wordt Jeroen door meerdere zaken geboeid. Zo is fotografie een grote liefde en heeft hij als ware kenner een passie voor Franse kaas...
   

Jamie Kap
ICT-medewerker
Jamie maakte van zijn grote hobby – computers – zijn dagelijkse werk. Met veel plezier helpt hij klanten met het oplossen van hun IT problemen. Ook thuis, na het werk, blijft de computer hem boeien. Naast de techniek met alle mogelijkheden bieden pc, tablet en smartphone hem toegang tot het internet. Hier speurt hij naar andere zaken die hem boeien: film, auto’s en tal van leuke gadgets.

Michiel Lindhout
ICT-medewerker
Michiel houdt van gestructureerd en georganiseerd werken. Deze eigenschappen komen uitstekend van pas bij zijn werkzaamheden voor Deltacom. Immer vriendelijk treedt hij klanten tegemoet en werkt efficiënt bij het oplossen van ICT-uitdagingen. Privé gooit Michiel het over een andere boeg en stort hij zich op zijn grote hobby: de watersport. Menig uur wordt dan gestoken in de speedboot.

Pieter Abresch
Servicedeskmanager
Onder het motto ‘Geen probleem zo groot of er is een oplossing voor’ stuurt Pieter sinds begin 2016 de servicedesk van Deltacom aan. Zijn analytisch vermogen en oplossingsgerichte karakter komen hem eveneens van pas in zijn privéleven. Als vader van drie dochters moet je nu eenmaal tegen een stootje kunnen. Hobbymatig slaat hij wekelijks zijn slag op de tennisbaan.
   

Marcel de Jong
Servicedeskmedewerker
Het oplossen van ICT-problemen, waar Deltacom klanten mee te maken krijgen, is een kolfje naar de hand van Marcel. Hij is een onderzoekend type en bijt zich vol genoegen vast in de zaken die om zijn kennis vragen. Privé zwemt hij graag met zijn kinderen, kweekt  hij zijn eigen aardbeien en op feesten en partijen verzorgt Marcel met plezier de muziek.
   

Mark Uijtdewilligen
Servicedeskmedewerker
Onder de goede eigenschappen van Mark valt naast zijn plezier in het oplossen van ICT problemen beslist zijn sociale gerichtheid op. De klant en zijn wensen centraal stellen is voor hem dan ook beslist geen opgave. Eenmaal thuis van het werk gaat zijn aandacht het meest uit naar de muziek op zijn oude lp-verzameling en Mark bekijkt graag films en tv-series.
   

Janick Vrijhof
Servicedeskmedewerker
Bij Janick staan de ICT-vraagstukken van klanten elke dag centraal. Gedreven als hij is, stopt hij pas totdat hij de klant een bevredigende oplossing heeft kunnen bieden. In zijn vrije tijd blijft hij daarom ook graag op de hoogte van alle ICT-ontwikkelingen. Verder houdt hij van films en gadgets, rijdt hij motor en gaat hij graag de kroeg in.
   

Sjoerd van Duijn
Servicedeskmedewerker
Sjoerd krijgt bij Deltacom de kans om zijn opleiding ICT aan het ROC Roosendaal direct in de praktijk te brengen als servicedeskmedewerker. Met enthousiasme en plezier helpt hij klanten dagelijks met het oplossen van hun acute ICT-problemen. In zijn vrije tijd leest Sjoerd graag, is hij sportief in het boogschieten en speelt hij graag een spelletje online.
   

Jeroen van Stee
Servicedeskmedewerker
Jeroen brengt – net als Deltacom-collega en studiegenoot Sjoerd van Duijn – zijn opleiding ICT aan het ROC Roosendaal direct in de praktijk als servicedeskmedewerker. ICT problemen zijn uitdagingen die Jeroen nooit uit de weggaat en met beide handen aanpakt totdat hij ze heeft opgelost. In zijn vrije tijd voetbalt Jeroen en is hij fanatiek supporter van Feyenoord.
   

Onno van Gils
Servicedeskmedewerker
Onno volgt momenteel zijn opleiding systeembeheerder niveau 4 aan het Hoornbeeck College in Rotterdam en vult bij Deltacom zijn stageplaats in als servicedeskmedewerker. Onno is een vriendelijke, sociale jongen met een bijzonder goed gevoel voor humor. Hij reist graag en heeft recentelijk nog het parlementsgebouw in Ierland bezocht.
   

Rolf Witte
Commercieel medewerker binnendienst
Rolf is bij Deltacom uw aanspreekpunt voor verkoop en verkoopondersteuning van alle onze producten en diensten. Uw behoeften staan bij Rolf te allen tijde centraal en zoekt daar klantgericht de juiste oplossingen bij. In zijn vrije tijd leest hij graag technische en educatieve boeken en heeft hij een zwak voor de echte Mini Cooper.
   

Patrick Hendriks
Commercieel directeur
Patrick vertaalt uitdagingen van nieuwe en bestaande klanten naar werkbare oplossingen. Ook bij de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten is Patrick in zijn element. Hij proeft graag aan vernieuwing. Dit komt ook van pas bij zijn grote hobby: hij houdt van koken en lekker eten. Met golf, tennis en fitness houdt Patrick zaken vervolgens in evenwicht.
   

Nathalie de Nooij-van Bezooijen
Administratie
Goedlachs opereert Nathalie achter de Deltacomschermen. De administratie heeft ze graag tot in de puntjes verzorgd. Als ze niet van haar kinderen - of Rutger droomt - dan is het wel van paarden. Want die edele dieren hebben namelijk ook haar hart gestolen.
   
    

Rutger de Nooij
Directie, verkoop
Bescheiden als hij is wil Rutger niet worden gezien als de trekker van Deltacom. “Het is ons volledige team dat voor het succes van Deltacom zorgt, ik mag daarbij de verkoop en acquisitie doen”, zo stelt hij. Ook thuis stelt Rutger graag het menu samen, want koken is een hobby. Net zoals zijn sport overigens, daar steekt Rutger met plezier veel uren in.
   

Deltacom Blog

Kent u ook die pakkende slogan van dat autoschadebedrijf?

Laatst zagen we een auto rijden van onze gewaarde klant Autoschadeteam van Gils. Op deze auto stond de slogan “Jammer dat ons werk onzichtbaar is”. We zeiden tegen elkaar: “Dat is nu precies ook zo bij onze dienstverlening volgens het Deltacom 100% principe”. Ook onze klanten zien niets van het merendeel van onze werkzaamheden. En dat is nu juist onze kracht.

Bij het systeembeheerabonnement Deltacom 100% werken we geheel volgens ons motto: Before you know IT. We monitoren de systemen van onze klanten die dit contract met ons hebben afgesloten. Via gespecialiseerde software houden wij hun gehele ICT-omgeving op afstand in de gaten. Het technisch team van Deltacom ziet eventuele veroorzakers van storingen aan de servers direct op hun beeldscherm en krijgt hiervan melding. Preventief zorgen wij vervolgens voor oplossingen, voordat eventuele storingen kunnen plaatsvinden.

Meten is weten

Ons monitoringsysteem controleert nauwlettend de schijfruimtes, de services, de conditie van de harddisks, het antivirus systeem, het patchmanagement en de back-ups. Ook zien we toe op het aantal mislukte logins en grijpen in wanneer we denken dat hackers aan het werk zijn. Allemaal zaken die onze klanten niet zien. Soms wel jammer, maar we zijn vooral blij dat de klant geen problemen ervaart. 

Extra voordelen systeembeheerabonnement

Naast monitoring en het preventief oplossen van problemen, biedt het systeembeheerabonnement Deltacom 100% nog meer voordelen:

  • We bieden altijd de nieuwste antivirus oplossing
  • We gebruiken de nieuwste technieken om ransomware tegen te gaan
  • Bij het bekend worden van nieuwe lekken in het systeem worden deze snel bij alle Deltacom 100% relaties gedicht
  • Binnenkort komt een speciaal telefoonnummer in gebruik. Via dit nummer worden onze Deltacom 100% relaties die de Helpdesk bellen tussen 8:00 en 20:00 uur vooraan in de wachtrij geplaatst. Dat betekent dat zij nog sneller advies of hulp krijgen bij storingen
  • Deltacom 100% relaties betalen geen arbeidsloon bij werkzaamheden van ons technisch team
  • Alle werkzaamheden worden uitgevoerd onder ISO 27001-2013 normering


Voorkomen beter dan genezen
Deltacom werkt volgens het principe ‘voorkomen is beter dan genezen’. Wij hebben de kennis en techniek om ICT problemen veelal te signaleren voordat er werkelijk problemen ontstaan. Hierdoor wordt enorm bespaard op kosten, ongemak en ergernis. Veel draait vandaag-de-dag om en dankzij ICT-techniek. Het is daarom van belang dat deze zo probleemloos mogelijk functioneert. Met Deltacom 100% kunnen wij hier optimaal voor zorgen. Wenst u advies over wat Deltacom voor uw organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op.
   

Over Patrick Hendriks, Deltacom

"Als commercieel directeur van Deltacom ben ik dagelijks in de weer met het vertalen van uitdagingen van bestaande en nieuwe klanten naar werkbare en betaalbare oplossingen. Deltacom is een kantoorautomatiseringsbedrijf dat bestaat uit een hecht team van professionals die allemaal werken vanuit dezelfde instelling: we staan voor volledige ontzorging van onze klanten. Daarbij gaan we een hechte samenwerking aan en werken we aan een langdurige relatie.  Wanneer u onze klant bent, zijn uw ICT-problemen onze problemen. Die lossen we – Before You Know IT – voor u op. Snel, efficiënt, kostenbewust en vaak voor u er erg in hebt. Vanuit onze passie en deskundigheid regelen wij alles rond uw kantoorautomatisering. We komen daarbij met oplossingen die het beste bij u en uw organisatie passen. Dat doen we sinds 1998."

Patrick Hendriks, commercieel directeur
06 51 56 69 89, 
patrick@deltacom.nl

De 5 Apps die wij het vaakst adviseren bij onze klanten

Steeds meer klanten en relaties van ons zijn niet langer gebonden aan hun werkplek op kantoor. De huidige techniek zorgt ervoor dat werken vanaf andere locaties goed mogelijk is. Zeker wanneer in de Cloud wordt gewerkt, maar ook onderweg via laptop, tablet of smartphone. We ontvangen in dit kader vrijwel dagelijks vragen om advies in dergelijke situaties. Dat bracht ons op het idee om onze systeembeheerders en specialisten bij de helpdesk eens te vragen naar de apps die zij het vaakst adviseren. We noemen er vijf die hun nut ruimschoots bewijzen. 

1. Google Keep: noteer wat u denkt, waar u ook bent

De app Google Keep is een enorm handige tool om uw ideeën, actiepunten en gedachten op te slaan. U voegt in een paar klikken notities toe en maakt heel snel lijstjes aan. En dat zowel geschreven, gesproken of opgeslagen als een foto. Vervolgens kunt u eenvoudig herinneringen instellen, zowel locatie- als tijdgebonden. Dus als u morgen om 11.00 uur iets moet doen of als u bij een specifieke klant op locatie iets niet moet vergeten: Google Keep helpt u het herinneren. Daarnaast deelt u uw notities eenvoudig met vrienden of familie en is de app zo opgemaakt en ingericht dat u snel zoekt, filtert en vindt. 

Meer informatie over de app: google.com/keep. De App is gratis beschikbaar voor iOS (Google Keep in de App Store) en Android (Google Keep in de Google Play Store).

2. SafeinCloud: veilig wachtwoorden opslaan

In een vorig blogartikel over apps schreven wij al over een wachtwoord manager als waardevolle app. De app SafeinCloud is een wachtwoordmanager die nog veiliger en gebruiksvriendelijker is. Uw wachtwoorden en overige gevoelige informatie worden veilig opgeslagen in een versleutelde database. Al uw wachtwoorden kunt u vervolgens eenvoudig oproepen op uw telefoon, tablet én computers. Vanuit de versleutelde cloud-database worden uw gegevens automatisch gesynchroniseerd, zodat u altijd en overal de meest recente toevoegingen ter beschikking heeft. 

Meer informatie over de app: safe-in-cloud.com. De App is gratis beschikbaar voor iOS (SafeinCloud in de App Store), Android (SafeinCloud in de Google Play Store), Windows (SafeinCloud voor Windows) en Mac (SafeinCloud voor Mac). 

3. Filebrowser: Toegang tot uw PC-bestanden op smartphone of tablet

De app filebrowser maakt het mogelijk om op uw smartphone of tablet verbinding te maken met uw zakelijke server, waardoor u eenvoudig toegang krijgt tot de bestanden die u normaliter alleen kunt bekijken op uw PC. Binnen de app kunt u daarna bestanden inzien en delen. Van het streamen van video’s en muziek tot het bekijken van word-documenten en PDF-bestanden: Filebrowser faciliteert het allemaal.   

Meer informatie over de app: stratospherix.com/products/filebrowser. De App kost € 5,99 en is beschikbaar voor iOS (Filebrowser in de App Store). 

4. Wifi Analyzer: verbeter uw WiFi-netwerk

In drukke gebieden en verzamelgebouwen zijn tegenwoordig veel wifi-netwerken te vinden. Vaak gebruiken deze netwerken hetzelfde kanaal, waardoor de sterkte en snelheid van uw wifi-verbinding afneemt. Wifi analyzer helpt u hiertegen. De app analyseert de verbindingen in de buurt en adviseert u vervolgens het beste kanaal voor uw wifi-netwerk, waarna u dit kanaal kunt in (laten) stellen via uw router. 

Meer informatie over de app: a.farproc.com/wifi-analyzer en androidplanet.nl/tips/wifi-verbeteren-wifi-analyser. De App is gratis beschikbaar voor Android (WiFi analyzer in de Google Play Store). 

5. Vingerafdruk scanner: veiliger dan wachtwoorden en codes

Een vingerafdruk scanner is geen app, maar hebben wij in deze lijst toegevoegd omdat wij het gebruik van vingerafdruk op smartphones sterk adviseren. Een vingerprint scanner zorgt ervoor dat alleen u – door middel van het scannen van uw vingerafdruk – toegang heeft tot uw smartphone en/of specifieke apps. Waar uw codes en wachtwoorden eenvoudig afgekeken kunnen worden door mensen met slechte bedoelingen, is dat bij de vingerafdruk scanner onmogelijk.

Als u reeds een smartphone heeft met een vingerafdruk scanner (bijvoorbeeld de recente iPhones), adviseren wij u om de scanner zoveel mogelijk in te stellen als methode voor toegang. Als u nog geen smartphone heeft met vingerafdruk scanner, is ons advies om hierop te letten bij de aankoop van uw toekomstige toestel. 

Alarm: een computercrash! Hebben we een goede back-up?

10.28 uur. Onze helpdesk ontvangt een alarmerend telefoontje van een bedrijf uit de regio. “We zitten flink in de nesten. De server is gecrasht. Kunnen jullie ons helpen?” Gelukkig hadden we een collega in de buurt. Hij keerde juist terug van een klantbezoek en was dus snel ter plaatse. Met een paar harddisks was het probleem technisch snel verholpen. Nu alleen de back-up nog terugzetten.  

En daarmee kwam het grootste probleem. Het betreffende bedrijf bleek niet te beschikken over een recente back-up. De laatst gemaakte back-up was twee maanden oud. Een geluk was nog wel dat deze op de juiste manier was gemaakt. Want ook dat komen wij helaas in de praktijk tegen: back-ups die keurig dagelijks worden gemaakt, maar niet op de juiste manier.

Onze nieuwe klant zat hoe dan ook met de handen in het haar, want twee maanden werk was niet meer terug te halen. Het had echter nog veel erger kunnen zijn. Nadat men bekomen was van de klap kregen we de vraag hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen. We schetsten de mogelijkheden:

Optie 1: offline back-up op harde schijf

De eerste optie is een procedure waarbij dagelijks een back-up wordt gemaakt van alle data, inclusief de geïnstalleerde software. Deze back-up kan gemaakt worden op een externe harde schijf. Hier zijn wel een aantal aandachtspunten bij. Ten eerste de beschikbare ruimte op de schijf: als u van alle data een back-up maakt, kan deze schijf snel vollopen. Ook is het van belang dat de harde schijf frequent gecontroleerd wordt of deze nog naar behoren werkt. Daarnaast adviseren wij om de back-up op een brandveilige of externe locatie te huisvesten, zodat u bij een eventuele brand geen data verliest.    

Optie 2: het systeembeheercontract

Een tweede en betere optie is het afsluiten van een systeembeheercontract bij uw ICT-partner. Daarbij wordt niet alleen een goede (online) back-up voorziening gerealiseerd, maar loopt de betreffende communicatie over back-ups altijd via de systeembeheerder. Deze zorgt ervoor dat er goede controle is op de back-up, maar ook dat alle nieuw geïnstalleerde software op de juiste manier wordt meegenomen. Uw systeembeheerder zorgt daarbij voor de juiste instellingen, zodat de back-up niet te snel volloopt.

Optie 3: werken in de Cloud

Een derde optie is het werken in de Cloud. Bij deze optie wordt alle data en software opgeslagen in een uiterst goed beveiligd datacenter. Hier wordt tevens een optimale back-up gerealiseerd zodat u altijd zonder zorgen door kunt blijven werken. Het datacenter is daarbij optimaal ingericht tegen stroomuitval, inbraak of brand. U komt dus nooit voor verrassingen te staan.

Onze nieuwe klant koos voor optie 2, waarbij wij het systeembeheer mochten overnemen. Dat betekent dat ons technisch team de zaken continu monitort, inclusief de back-up. Een prima oplossing waarbij de zaken geregeld zijn. Voor de toekomst wordt optie 3 in het achterhoofd gehouden. Die optie wordt bij een investering in nieuwe hardware dan zeker in de overweging meegenomen.

Deltacom adviseert u graag en deskundig over de back-up procedures die voor uw organisatie de meest optimale is. Ons eerste advies – en dat geven we met klem – is dat u onderzoekt hoe de back-up van data nu bij u geregeld is. Een controle op de juistheid van de data en of alle data wordt meegenomen, is daarbij van groot belang.
    

Over Patrick Hendriks, Deltacom

"Als commercieel directeur van Deltacom ben ik dagelijks in de weer met het vertalen van uitdagingen van bestaande en nieuwe klanten naar werkbare en betaalbare oplossingen. Deltacom is een kantoorautomatiseringsbedrijf dat bestaat uit een hecht team van professionals die allemaal werken vanuit dezelfde instelling: we staan voor volledige ontzorging van onze klanten. Daarbij gaan we een hechte samenwerking aan en werken we aan een langdurige relatie.  Wanneer u onze klant bent, zijn uw ICT-problemen onze problemen. Die lossen we – Before You Know IT – voor u op. Snel, efficiënt, kostenbewust en vaak voor u er erg in hebt. Vanuit onze passie en deskundigheid regelen wij alles rond uw kantoorautomatisering. We komen daarbij met oplossingen die het beste bij u en uw organisatie passen. Dat doen we sinds 1998."

Patrick Hendriks, commercieel directeur
06 51 56 69 89, 
patrick@deltacom.nl

Contact

Deltacom | Before you know IT

Kaaistraat 46, 4651 BP Steenbergen
T: (0167) 54 22 54
E: info@deltacom.nl