Maatschappelijk verantwoord ondernemen Deltacom

Wij van Deltacom doen dagelijks onze uiterste best om te excelleren in onze dienstverlening. Onze klanten volledig ontzorgen op het gebied van kantoorautomatisering. Daarbij werken we proactief: we lossen ICT problemen bij voorkeur op voordat ze zich manifesteren. Vandaar onze slogan: Before You Know IT. Dat we daarin slagen geeft ons diepe voldoening.

Maar er is meer dat onze bezieling voedt. Wij worden er ook gelukkig van als we anderen kunnen helpen. Met onze kennis en kunde, met onze ervaring en gedrevenheid. Dat verklaart het enthousiasme waarmee we als servicegericht ICT bedrijf iedere dag opnieuw klaar staan voor onze klanten.

Met plezier en enthousiasme ondersteunen we ook diverse ideële organisaties. Bij hen ondervinden we eenzelfde gedrevenheid om anderen te helpen. De ondersteuning die we daarbij mogen bieden geeft ons extra voldoening en stimulans.

Oranje Survival
Ieder jaar helpt Deltacom de Steenbergse sportvereniging Diomedon met de ICT voorzieningen voor de Oranje survival. Dit sportieve evenement is succesvol door de enorme inzet van een groot aantal enthousiaste vrijwilligers. Deltacom regelt voor hen de computers en een straalverbinding tussen inschrijving en finish. Hierdoor kan de wedstrijdregistratie vlekkeloos verlopen.

www.survivalsteenbergen.nl

Stichting Samen in de Regio
Het doel van Stichting Samen in de Regio is het bevorderen van samenwerking tussen bedrijfsleven, overheid, non-profit sector en het verenigingsleven in de gemeenten Bergen op Zoom en Steenbergen. Hun motto is daarbij ‘Zonder samenwerking ben je nergens’. Samen in de Regio ondersteunt daarmee ook de aangesloten partners in hun streven naar Maatschappelijk Betrokken Ondernemen. Deltacom verzorgt voor Samen in de Regio de volledige kantoorautomatisering in de Cloud.

www.sameninderegio.nl

Stichting Samen Werken
Sinds 1991 is op initiatief van de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht de Stichting Samen Werken actief. Zij richt zich op jongeren en ouderen die binnen de reguliere arbeidsmarkt niet zonder hulp kunnen werken. Deze mensen worden geholpen door structuur aan te brengen in hun leven en hen mogelijkheden te bieden voor het werven van competenties die nodig zijn om op de arbeidsmarkt aan de slag te kunnen gaan. Deltacom helpt deze stichting met het netwerkbeheer.

www.stsamenwerken.nl

Sophia Kinderziekenhuis Rotterdam
Het Erasmus MC-Sophia richt zich op zorg, onderwijs en onderzoek rondom ziekte en gezondheid van kinderen in de leeftijd van 0 tot 18 jaar. Het is het oudste en grootste kinderziekenhuis van Nederland. Door de unieke combinatie van de specialismen Kindergeneeskunde en Kinderchirurgie samen met Kinder- en Jeugdpsychiatrie/-psychologie is het mogelijk complete zorg te bieden aan zowel kinderen als hun ouders. Deltacom onderkent het grote belang van het Sophia Kinderziekenhuis en ondersteunt het Sophia financieel.

www.erasmusmc.nl/sophia

Stonemountain Runners
Sinds 2012 zijn de Stonemountain Runners actief. Zij lopen jaarlijks niet alleen in de 520 km lange estafetteloop van Parijs en Hamburg naar Rotterdam – de Roparun –  maar organiseren tal van activiteiten om geld in te zamelen voor het doel van dit evenement: geld ophalen voor de zorg aan mensen met kanker. In de afgelopen edities van de Roparun is al meer dan 45 miljoen euro bijeengebracht. Deltacom herkent de bezieling van de Stonemountain Runners en helpt ook hen graag.

www.stonemountainrunners.nl

Deltacom Blog

Kent u ook die pakkende slogan van dat autoschadebedrijf?

Laatst zagen we een auto rijden van onze gewaarde klant Autoschadeteam van Gils. Op deze auto stond de slogan “Jammer dat ons werk onzichtbaar is”. We zeiden tegen elkaar: “Dat is nu precies ook zo bij onze dienstverlening volgens het Deltacom 100% principe”. Ook onze klanten zien niets van het merendeel van onze werkzaamheden. En dat is nu juist onze kracht.

Bij het systeembeheerabonnement Deltacom 100% werken we geheel volgens ons motto: Before you know IT. We monitoren de systemen van onze klanten die dit contract met ons hebben afgesloten. Via gespecialiseerde software houden wij hun gehele ICT-omgeving op afstand in de gaten. Het technisch team van Deltacom ziet eventuele veroorzakers van storingen aan de servers direct op hun beeldscherm en krijgt hiervan melding. Preventief zorgen wij vervolgens voor oplossingen, voordat eventuele storingen kunnen plaatsvinden.

Meten is weten

Ons monitoringsysteem controleert nauwlettend de schijfruimtes, de services, de conditie van de harddisks, het antivirus systeem, het patchmanagement en de back-ups. Ook zien we toe op het aantal mislukte logins en grijpen in wanneer we denken dat hackers aan het werk zijn. Allemaal zaken die onze klanten niet zien. Soms wel jammer, maar we zijn vooral blij dat de klant geen problemen ervaart. 

Extra voordelen systeembeheerabonnement

Naast monitoring en het preventief oplossen van problemen, biedt het systeembeheerabonnement Deltacom 100% nog meer voordelen:

  • We bieden altijd de nieuwste antivirus oplossing
  • We gebruiken de nieuwste technieken om ransomware tegen te gaan
  • Bij het bekend worden van nieuwe lekken in het systeem worden deze snel bij alle Deltacom 100% relaties gedicht
  • Binnenkort komt een speciaal telefoonnummer in gebruik. Via dit nummer worden onze Deltacom 100% relaties die de Helpdesk bellen tussen 8:00 en 20:00 uur vooraan in de wachtrij geplaatst. Dat betekent dat zij nog sneller advies of hulp krijgen bij storingen
  • Deltacom 100% relaties betalen geen arbeidsloon bij werkzaamheden van ons technisch team
  • Alle werkzaamheden worden uitgevoerd onder ISO 27001-2013 normering


Voorkomen beter dan genezen
Deltacom werkt volgens het principe ‘voorkomen is beter dan genezen’. Wij hebben de kennis en techniek om ICT problemen veelal te signaleren voordat er werkelijk problemen ontstaan. Hierdoor wordt enorm bespaard op kosten, ongemak en ergernis. Veel draait vandaag-de-dag om en dankzij ICT-techniek. Het is daarom van belang dat deze zo probleemloos mogelijk functioneert. Met Deltacom 100% kunnen wij hier optimaal voor zorgen. Wenst u advies over wat Deltacom voor uw organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op.
   

Over Patrick Hendriks, Deltacom

"Als commercieel directeur van Deltacom ben ik dagelijks in de weer met het vertalen van uitdagingen van bestaande en nieuwe klanten naar werkbare en betaalbare oplossingen. Deltacom is een kantoorautomatiseringsbedrijf dat bestaat uit een hecht team van professionals die allemaal werken vanuit dezelfde instelling: we staan voor volledige ontzorging van onze klanten. Daarbij gaan we een hechte samenwerking aan en werken we aan een langdurige relatie.  Wanneer u onze klant bent, zijn uw ICT-problemen onze problemen. Die lossen we – Before You Know IT – voor u op. Snel, efficiënt, kostenbewust en vaak voor u er erg in hebt. Vanuit onze passie en deskundigheid regelen wij alles rond uw kantoorautomatisering. We komen daarbij met oplossingen die het beste bij u en uw organisatie passen. Dat doen we sinds 1998."

Patrick Hendriks, commercieel directeur
06 51 56 69 89, 
patrick@deltacom.nl

De 5 Apps die wij het vaakst adviseren bij onze klanten

Steeds meer klanten en relaties van ons zijn niet langer gebonden aan hun werkplek op kantoor. De huidige techniek zorgt ervoor dat werken vanaf andere locaties goed mogelijk is. Zeker wanneer in de Cloud wordt gewerkt, maar ook onderweg via laptop, tablet of smartphone. We ontvangen in dit kader vrijwel dagelijks vragen om advies in dergelijke situaties. Dat bracht ons op het idee om onze systeembeheerders en specialisten bij de helpdesk eens te vragen naar de apps die zij het vaakst adviseren. We noemen er vijf die hun nut ruimschoots bewijzen. 

1. Google Keep: noteer wat u denkt, waar u ook bent

De app Google Keep is een enorm handige tool om uw ideeën, actiepunten en gedachten op te slaan. U voegt in een paar klikken notities toe en maakt heel snel lijstjes aan. En dat zowel geschreven, gesproken of opgeslagen als een foto. Vervolgens kunt u eenvoudig herinneringen instellen, zowel locatie- als tijdgebonden. Dus als u morgen om 11.00 uur iets moet doen of als u bij een specifieke klant op locatie iets niet moet vergeten: Google Keep helpt u het herinneren. Daarnaast deelt u uw notities eenvoudig met vrienden of familie en is de app zo opgemaakt en ingericht dat u snel zoekt, filtert en vindt. 

Meer informatie over de app: google.com/keep. De App is gratis beschikbaar voor iOS (Google Keep in de App Store) en Android (Google Keep in de Google Play Store).

2. SafeinCloud: veilig wachtwoorden opslaan

In een vorig blogartikel over apps schreven wij al over een wachtwoord manager als waardevolle app. De app SafeinCloud is een wachtwoordmanager die nog veiliger en gebruiksvriendelijker is. Uw wachtwoorden en overige gevoelige informatie worden veilig opgeslagen in een versleutelde database. Al uw wachtwoorden kunt u vervolgens eenvoudig oproepen op uw telefoon, tablet én computers. Vanuit de versleutelde cloud-database worden uw gegevens automatisch gesynchroniseerd, zodat u altijd en overal de meest recente toevoegingen ter beschikking heeft. 

Meer informatie over de app: safe-in-cloud.com. De App is gratis beschikbaar voor iOS (SafeinCloud in de App Store), Android (SafeinCloud in de Google Play Store), Windows (SafeinCloud voor Windows) en Mac (SafeinCloud voor Mac). 

3. Filebrowser: Toegang tot uw PC-bestanden op smartphone of tablet

De app filebrowser maakt het mogelijk om op uw smartphone of tablet verbinding te maken met uw zakelijke server, waardoor u eenvoudig toegang krijgt tot de bestanden die u normaliter alleen kunt bekijken op uw PC. Binnen de app kunt u daarna bestanden inzien en delen. Van het streamen van video’s en muziek tot het bekijken van word-documenten en PDF-bestanden: Filebrowser faciliteert het allemaal.   

Meer informatie over de app: stratospherix.com/products/filebrowser. De App kost € 5,99 en is beschikbaar voor iOS (Filebrowser in de App Store). 

4. Wifi Analyzer: verbeter uw WiFi-netwerk

In drukke gebieden en verzamelgebouwen zijn tegenwoordig veel wifi-netwerken te vinden. Vaak gebruiken deze netwerken hetzelfde kanaal, waardoor de sterkte en snelheid van uw wifi-verbinding afneemt. Wifi analyzer helpt u hiertegen. De app analyseert de verbindingen in de buurt en adviseert u vervolgens het beste kanaal voor uw wifi-netwerk, waarna u dit kanaal kunt in (laten) stellen via uw router. 

Meer informatie over de app: a.farproc.com/wifi-analyzer en androidplanet.nl/tips/wifi-verbeteren-wifi-analyser. De App is gratis beschikbaar voor Android (WiFi analyzer in de Google Play Store). 

5. Vingerafdruk scanner: veiliger dan wachtwoorden en codes

Een vingerafdruk scanner is geen app, maar hebben wij in deze lijst toegevoegd omdat wij het gebruik van vingerafdruk op smartphones sterk adviseren. Een vingerprint scanner zorgt ervoor dat alleen u – door middel van het scannen van uw vingerafdruk – toegang heeft tot uw smartphone en/of specifieke apps. Waar uw codes en wachtwoorden eenvoudig afgekeken kunnen worden door mensen met slechte bedoelingen, is dat bij de vingerafdruk scanner onmogelijk.

Als u reeds een smartphone heeft met een vingerafdruk scanner (bijvoorbeeld de recente iPhones), adviseren wij u om de scanner zoveel mogelijk in te stellen als methode voor toegang. Als u nog geen smartphone heeft met vingerafdruk scanner, is ons advies om hierop te letten bij de aankoop van uw toekomstige toestel. 

Alarm: een computercrash! Hebben we een goede back-up?

10.28 uur. Onze helpdesk ontvangt een alarmerend telefoontje van een bedrijf uit de regio. “We zitten flink in de nesten. De server is gecrasht. Kunnen jullie ons helpen?” Gelukkig hadden we een collega in de buurt. Hij keerde juist terug van een klantbezoek en was dus snel ter plaatse. Met een paar harddisks was het probleem technisch snel verholpen. Nu alleen de back-up nog terugzetten.  

En daarmee kwam het grootste probleem. Het betreffende bedrijf bleek niet te beschikken over een recente back-up. De laatst gemaakte back-up was twee maanden oud. Een geluk was nog wel dat deze op de juiste manier was gemaakt. Want ook dat komen wij helaas in de praktijk tegen: back-ups die keurig dagelijks worden gemaakt, maar niet op de juiste manier.

Onze nieuwe klant zat hoe dan ook met de handen in het haar, want twee maanden werk was niet meer terug te halen. Het had echter nog veel erger kunnen zijn. Nadat men bekomen was van de klap kregen we de vraag hoe dit in de toekomst kan worden voorkomen. We schetsten de mogelijkheden:

Optie 1: offline back-up op harde schijf

De eerste optie is een procedure waarbij dagelijks een back-up wordt gemaakt van alle data, inclusief de geïnstalleerde software. Deze back-up kan gemaakt worden op een externe harde schijf. Hier zijn wel een aantal aandachtspunten bij. Ten eerste de beschikbare ruimte op de schijf: als u van alle data een back-up maakt, kan deze schijf snel vollopen. Ook is het van belang dat de harde schijf frequent gecontroleerd wordt of deze nog naar behoren werkt. Daarnaast adviseren wij om de back-up op een brandveilige of externe locatie te huisvesten, zodat u bij een eventuele brand geen data verliest.    

Optie 2: het systeembeheercontract

Een tweede en betere optie is het afsluiten van een systeembeheercontract bij uw ICT-partner. Daarbij wordt niet alleen een goede (online) back-up voorziening gerealiseerd, maar loopt de betreffende communicatie over back-ups altijd via de systeembeheerder. Deze zorgt ervoor dat er goede controle is op de back-up, maar ook dat alle nieuw geïnstalleerde software op de juiste manier wordt meegenomen. Uw systeembeheerder zorgt daarbij voor de juiste instellingen, zodat de back-up niet te snel volloopt.

Optie 3: werken in de Cloud

Een derde optie is het werken in de Cloud. Bij deze optie wordt alle data en software opgeslagen in een uiterst goed beveiligd datacenter. Hier wordt tevens een optimale back-up gerealiseerd zodat u altijd zonder zorgen door kunt blijven werken. Het datacenter is daarbij optimaal ingericht tegen stroomuitval, inbraak of brand. U komt dus nooit voor verrassingen te staan.

Onze nieuwe klant koos voor optie 2, waarbij wij het systeembeheer mochten overnemen. Dat betekent dat ons technisch team de zaken continu monitort, inclusief de back-up. Een prima oplossing waarbij de zaken geregeld zijn. Voor de toekomst wordt optie 3 in het achterhoofd gehouden. Die optie wordt bij een investering in nieuwe hardware dan zeker in de overweging meegenomen.

Deltacom adviseert u graag en deskundig over de back-up procedures die voor uw organisatie de meest optimale is. Ons eerste advies – en dat geven we met klem – is dat u onderzoekt hoe de back-up van data nu bij u geregeld is. Een controle op de juistheid van de data en of alle data wordt meegenomen, is daarbij van groot belang.
    

Over Patrick Hendriks, Deltacom

"Als commercieel directeur van Deltacom ben ik dagelijks in de weer met het vertalen van uitdagingen van bestaande en nieuwe klanten naar werkbare en betaalbare oplossingen. Deltacom is een kantoorautomatiseringsbedrijf dat bestaat uit een hecht team van professionals die allemaal werken vanuit dezelfde instelling: we staan voor volledige ontzorging van onze klanten. Daarbij gaan we een hechte samenwerking aan en werken we aan een langdurige relatie.  Wanneer u onze klant bent, zijn uw ICT-problemen onze problemen. Die lossen we – Before You Know IT – voor u op. Snel, efficiënt, kostenbewust en vaak voor u er erg in hebt. Vanuit onze passie en deskundigheid regelen wij alles rond uw kantoorautomatisering. We komen daarbij met oplossingen die het beste bij u en uw organisatie passen. Dat doen we sinds 1998."

Patrick Hendriks, commercieel directeur
06 51 56 69 89, 
patrick@deltacom.nl

Contact

Deltacom | Before you know IT

Kaaistraat 46, 4651 BP Steenbergen
T: (0167) 54 22 54
E: info@deltacom.nl