Een gevleugelde uitspraak in ondernemersland is ‘Dat het dak het beste kan worden gerepareerd als de zon schijnt’. Wie dat niet doet wordt vrijwel altijd noodgedwongen tot actie tijdens een regenperiode. Niet zelden wanneer er sprake is van stortregen.

Emotioneel en ad hoc

In de 20 jaar dat ik nu onderneem, is het helaas eerder regel dan uitzondering dat ondernemers en managers niet rationeel en doordacht maar emotioneel en ad hoc hun ICT-dienstverlener voor de toekomst selecteren. De keuze wordt meestal gemaakt wanneer er sprake is van een vertrouwensbreuk met een bestaande partij. Wanneer spreekwoordelijk de regen dus met bakken uit de lucht komt. Het gevolg is dan dat er voor een noodoplossing wordt gekozen die zelden bestendig is voor de lange termijn.

Rationeel en weloverwogen

U kunt als ondernemer het dak op het juiste moment en met het beste resultaat repareren door uw beslissing weloverwogen te nemen. Natuurlijk heeft Deltacom tal van argumenten die uw keuze voor onze dienstverlening rechtvaardigen. Deskundigheid, kennis, ervaring en een proactieve werkwijze zijn op zich al steekhoudend. Maar het is daarnaast goed om uw ICT ook eens puur bedrijfseconomisch te analyseren: wat kost het en wat levert het op?

Bedrijfseconomische analyse

Een goede bedrijfseconomische analyse van uw ICT is niet eenvoudig, maar zeker wel uitvoerbaar. Deltacom kan u hierbij helpen. We rekenen voor u geheel vrijblijvend de verschillende scenario’s door – eigen systeembeheer vs. uitbesteden, werken in de cloud vs. eigen server – en nemen daarbij ook de kosten van niet-beschikbaarheid mee. Wat betekent 99,9% beschikbaarheid nu echt in Euro’s? Wat zijn de kosten wanneer het dak fors lekt tijdens een regenbui? En beter nog: hoe kan dit worden voorkomen, zodat de zon blijft schijnen?

Vrijblijvende afspraak

Graag maak ik met u een afspraak nu de zon nog schijnt en het droog is. Het verplicht u tot niets maar geeft u waardevolle inzichten voor uw ICT-omgeving van de toekomst. Plan een adviesgesprek in via rutger@deltacom.nl, 06 42 29 47 46 of 0167 54 22 54.

Auteur blogartikel: Rutger de Nooij, Deltacom

"Als directeur van Deltacom adviseer ik bestaande en nieuwe klanten over de beste ICT-oplossingen voor hun organisatie. Deltacom is een kantoorautomatiseringsbedrijf dat bestaat uit een hecht team van professionals die allemaal werken vanuit dezelfde instelling: we staan voor volledige ontzorging van onze klanten. Daarbij gaan we een hechte samenwerking aan en werken we aan een langdurige relatie. Wanneer u onze klant bent, zijn uw ICT-problemen onze problemen. Die lossen we – Before You Know IT – voor u op. Snel, efficiënt, kostenbewust en vaak voor u er erg in hebt. Vanuit onze passie en deskundigheid regelen wij alles rond uw kantoorautomatisering. We komen daarbij met oplossingen die het beste bij u en uw organisatie passen. Dat doen we sinds 1998."

Rutger de Nooij, directeur
06 42 29 47 46,
rutger@deltacom.nl