In de afgelopen jaren zijn heel wat organisaties overgestapt naar Werken in de Cloud.  Een veelvoorkomende reden om de overstap (nog) niet te maken, blijkt de angst voor problemen met branche specifieke software. Graag ontnemen wij u van deze ‘beer op de weg’, door u ons plan van aanpak voor verhuizing van branche specifieke software naar de Cloud te schetsen…

Branche specifieke software

Of het nu gaat om een fysiotherapiepraktijk, een advocatenkantoor, een uitzendbureau of een autobedrijf; nagenoeg iedere branche werkt met een softwarepakket dat is geënt op hun specifieke behoeften. Organisaties zijn in hoge mate afhankelijk van een goede werking hiervan en kunnen zich, in het digitale tijdperk, geen problemen met de ICT-infrastructuur permitteren. De angst voor eventuele problemen die zouden kunnen ontstaan bij het overstappen naar een Cloudomgeving, vormt voor bedrijven niet zelden een reden om deze overstap voor zich uit te schuiven. Deze angst is echter ongegrond.

Professionaliseringsslag

Ook voor Alwin van Dongen, (mede)eigenaar van Facops B.V. en Krac! Uitzendbureau uit Bergen op Zoom, vormde de zorg rond de software-implementatie een voorname reden om een overstap naar het werken in de Cloud uit te stellen: “Tot begin 2017 zijn wij voor beide organisaties, op het gebied van kantoorautomatisering, geheel ‘selfsupporting’ geweest. Door de mooie groei die de organisaties hebben doorgemaakt, was het maken van een professionaliseringsslag begin dit jaar noodzakelijk en kon de overstap naar een Cloudomgeving niet langer worden uitgesteld. Gezien het belang van een probleemloze overgang en –implementatie van onze software zijn wij, bij het nemen van deze beslissing, direct op zoek gegaan naar een specialist op het gebied van kantoorautomatisering; een partner met wie wij deze ‘sprong in het diepe’ durfden te wagen.”

Zekerheid voor alles: testomgeving

Inmiddels heeft Deltacom verhuizing van branche specifieke software naar de Cloud voor vele klanten uit uiteenlopende branches mogen begeleiden. Om bij een overstap alle risico’s volledig uit te sluiten, gaan wij te werk volgens het volgende ‘stappenplan’:

Stap 1: Testomgeving

Vanuit de wensen en behoeften van de klant, ontwikkelen wij een testomgeving in de Cloud. In deze omgeving wordt de volledige werkplek, inclusief de branche specifieke software, getest en worden eventuele problemen in de kiem gesmoord. Alles vindt plaats in nauwe samenwerking met de desbetreffende softwareleverancier.

Stap 2: Migratie

Pas wanneer alles voor de klant 100% werkend is, gaan wij over tot migratie.

Stap 3: Beheer en onderhoud

Na de migratie nemen wij het beheer en het onderhoud van de software voor onze rekening, met als doel dat u als klant altijd kan blijven doorwerken.

Wilt u meer weten over de implementatie van uw branche specifieke software in de Cloud?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op: T: 0167-542254, E: info@deltacom.nl.

 

Auteur blogartikel: Rutger de Nooij, Deltacom

"Als directeur van Deltacom adviseer ik bestaande en nieuwe klanten over de beste ICT-oplossingen voor hun organisatie. Deltacom is een kantoorautomatiseringsbedrijf dat bestaat uit een hecht team van professionals die allemaal werken vanuit dezelfde instelling: we staan voor volledige ontzorging van onze klanten. Daarbij gaan we een hechte samenwerking aan en werken we aan een langdurige relatie. Wanneer u onze klant bent, zijn uw ICT-problemen onze problemen. Die lossen we – Before You Know IT – voor u op. Snel, efficiënt, kostenbewust en vaak voor u er erg in hebt. Vanuit onze passie en deskundigheid regelen wij alles rond uw kantoorautomatisering. We komen daarbij met oplossingen die het beste bij u en uw organisatie passen. Dat doen we sinds 1998."

Rutger de Nooij, directeur
06 42 29 47 46,
rutger@deltacom.nl