Deltacom kent een eigen Prinsjesdag. Op de derde dinsdag van september wordt tijd gemaakt voor de ‘directiebeoordeling’ of ‘managementreview’. Deze review is verplicht voor onze ISO-certificering, waarmee we aantonen te voldoen aan de eisen en richtlijnen voor informatiebeveiliging.

Transparantie

Normaliter is de directiebeoordeling bedoeld voor intern gebruik. Omdat wij onze klanten en relaties graag willen laten zien hoe wij hun informatiebeveiliging waarborgen, geven wij u inzicht in deze review.

Van richtlijnen naar cultuur

Bij Deltacom gaat de certificering en bijbehorende review veel verder dan een verplichting. Wij zien de directiebeoordeling als een middel om te evalueren of het informatiebeveiliging – met de pijlers Beschikbaarheid, Betrouwbaarheid en Integriteit – volledig is geïntegreerd binnen de cultuur van onze organisatie.

Proactieve serviceorganisatie

De eerste belangrijke conclusie uit onze review is dat de fase van ad-hoc reageren op problemen en storingen definitief achter ons ligt en dat we een proactieve serviceorganisatie zijn met een volwassen niveau van informatiebeveiliging. Wanneer we kijken naar het ‘Security Maturity Model’ – het veel gebruikte model voor de beoordeling van de niveaus van informatiebeveiliging – dan is de conclusie dat de organisatie zich definitief in fase 4/5 bevindt en dus ‘managed/optimised’ is.

Hoger niveau beschikbaarheid

Wanneer we kijken naar de pijler ‘Beschikbaarheid’, dan zien we dat er in ons ticketingsysteem steeds minder incidenten worden vastgelegd waarin onze klanten aangeven dat ze niet meer kunnen doorwerken. En de incidenten die er wel in voorkomen hebben een kleinere impact dan voorheen. Onze klanten genoten dus van een hoger niveau van beschikbaarheid.

Altijd kansen voor verbetering

Kansen voor voortdurende verbetering blijven er. Op de planning staan het verder implementeren van regelmatige penetratietesten door ethische hackers. Dat is ook het geval bij zogenaamde ‘Red Taming’ oefeningen. Hierbij wordt de weerbaarheid van onze organisatie tegen (cyber)incidenten nog verder vergroot.

Klantenaudit? U bent van harte welkom

Wij nodigen al onze klanten en relaties van harte uit voor een ‘klantenaudit’. Tijdens deze audit kunt u zelf ervaren hoe wij er binnen onze organisatie alles aan doen om de informatiebeveiliging van uw waardevolle gegevens te optimaliseren.

Wilt u een bezoek inplannen? Neem dan contact op met Rutger de Nooij of Patrick Hendriks:
Rutger de Nooij, directeur, t: 0167 54 22 54, m: 06 42 29 47 46, e: rutger@deltacom.nl
Patrick Hendriks, commercieel directeur, t: 0167 54 22 54, m: 06 51 56 69 89, E: patrick@deltacom.nl

Auteur blogartikel: Patrick Hendriks, Deltacom

"Als commercieel directeur van Deltacom ben ik dagelijks in de weer met het vertalen van uitdagingen van bestaande en nieuwe klanten naar werkbare en betaalbare oplossingen. Deltacom is een kantoorautomatiseringsbedrijf dat bestaat uit een hecht team van professionals die allemaal werken vanuit dezelfde instelling: we staan voor volledige ontzorging van onze klanten. Daarbij gaan we een hechte samenwerking aan en werken we aan een langdurige relatie.  Wanneer u onze klant bent, zijn uw ICT-problemen onze problemen. Die lossen we – Before You Know IT – voor u op. Snel, efficiënt, kostenbewust en vaak voor u er erg in hebt. Vanuit onze passie en deskundigheid regelen wij alles rond uw kantoorautomatisering. We komen daarbij met oplossingen die het beste bij u en uw organisatie passen. Dat doen we sinds 1998."

Patrick Hendriks, commercieel directeur
06 51 56 69 89, 
patrick@deltacom.nl