Voice over IP (VOIP) – het bellen via een computernetwerk of internet – is op het niveau gekomen dat het de moeite loont om te bekijken of de voordelen van deze vorm van telefonie ook voor uw organisatie gelden. Als dat het geval is, dan is overstap naar VOIP ideaal wanneer uw huidige telefooncentrale toe is aan vervanging of uitbreiding.

De redenen voor VOIP

Met VOIP beschikt uw organisatie over de nieuwste telefooncentrale in de Cloud. Dat biedt de mogelijkheden van de laatste techniek met de nieuwste functies. In de regel biedt VOIP een zeer concurrerend beltarief voor het bellen naar vaste en mobiele nummers. Het allergrootste voordeel daarbij is dat u met VOIP – bij het merendeel van de aanbieders – gratis belt tussen alle toestellen die binnen uw systeem zijn aangemeld. Waar deze zich ook ter wereld bevinden. Andere voordelen van VOIP bestaan uit het gemakkelijk kunnen opnemen van gesprekken, analyse van gespreksdata, integratie met CRM, bellen met de pc, de beschikbaarheid van apps en zo meer.

Toch zit de grootste winst van VOIP in de bereikbaarheid en flexibiliteit. Deze wordt enorm vergroot. In geval van thuiswerken of werken op een andere locatie is de telewerker ook via een intern telefoonnummer bereikbaar en kan eenvoudig worden doorgeschakeld. Alle aangemelde telefoontoestellen zijn bereikbaar, wereldwijd. Groei en/of aanpassingen kunnen eenvoudig worden gerealiseerd, zonder aanpassingen in de hardware en software.

Reden om VOIP niet te gebruiken

Hoewel de voordelen van VOIP voor de meeste organisaties gelden, kan een slechte of onregelmatige verbinding met het internet een struikelblok zijn. Organisaties die zeer hoge eisen stellen aan beschikbaarheid en bereikbaarheid tegen acceptabele kosten kunnen wellicht het beste bij een eigen vaste telefooncentrale en aanbieder blijven.

Advies VOIP voor uw organisatie

“Staat u op het punt om uw huidige telefooncentrale te vervangen of uit te breiden? Dan loont het echt de moeite om vrijblijvend eens met ons over VOIP te praten. Wij bieden VOIP-oplossingen via onze Deltacom Hosted Voice dienst en kunnen u uitstekend adviseren. Naast de reeds genoemde voordelen heeft Deltacom Hosted Voice een bijzonder concurrerend beltarief voor het bellen naar vaste en mobiele nummers binnen en buiten Nederland. Uw teamleden kunnen onderling geheel gratis bellen, maar ook gratis naar alle bij Deltacom aangesloten organisaties. Daarnaast is er sprake van eenvoudig beheer; dat doen wij voor u.”

Auteur blogartikel: Patrick Hendriks, Deltacom

"Als commercieel directeur van Deltacom ben ik dagelijks in de weer met het vertalen van uitdagingen van bestaande en nieuwe klanten naar werkbare en betaalbare oplossingen. Deltacom is een kantoorautomatiseringsbedrijf dat bestaat uit een hecht team van professionals die allemaal werken vanuit dezelfde instelling: we staan voor volledige ontzorging van onze klanten. Daarbij gaan we een hechte samenwerking aan en werken we aan een langdurige relatie.  Wanneer u onze klant bent, zijn uw ICT-problemen onze problemen. Die lossen we – Before You Know IT – voor u op. Snel, efficiënt, kostenbewust en vaak voor u er erg in hebt. Vanuit onze passie en deskundigheid regelen wij alles rond uw kantoorautomatisering. We komen daarbij met oplossingen die het beste bij u en uw organisatie passen. Dat doen we sinds 1998."

Patrick Hendriks, commercieel directeur
06 51 56 69 89, 
patrick@deltacom.nl