Je staat er niet vaak bij stil, maar we zijn afhankelijk geworden van onze systemen. Goedwerkende computers, servers en netwerken zijn een must. Het is net als met elektriciteit. Wanneer de toevoer uitvalt, merken we pas echt onze kwetsbaarheid. Gelukkig wordt achter de schermen hard gewerkt om dat zoveel mogelijk te voorkomen. Zo kan dat ook met het uw systemen. In de laatste jaren zijn de technieken om uw systeembeheer proactief te beheren uitgebreid en geoptimaliseerd. Indien uw ICT partner nog niet proactief uw systemen beheert, wordt het hoog tijd om deze hiermee aan de slag te zetten.

Hier volgen vijf redenen voor proactief systeembeheer:

Reden 1: Voorkom kostbaar productieverlies

Proactief systeembeheer zorgt ervoor dat problemen veelal worden opgelost voordat ze zich daadwerkelijk voordoen. De juiste monitoring maakt dit mogelijk. Snel wordt op signalen gereageerd en zo wordt voorkomen dat u of uw teamleden duimen moeten draaien tot een probleem is opgelost. U kunt waarschijnlijk zelf eenvoudig het rekensommetje maken wat het kost als uw organisatie geen factureerbare uren kan maken, niet kan mailen of bellen en geen offertes kan opstellen.

Reden 2: Kostenbesparend

Proactief systeembeheer levert in de regel besparingen op. Het wordt veelal aangeboden via een voordeligere abonnementsvorm, waarmee u betaalt per gebruiker en per maand. Een all-in contract, zonder voorbehoud en kleine lettertjes. Dat betekent ook dat u niet voor nare financiële verrassingen komt te staan en u exact kunt budgetteren.

Reden 3: Duidelijke servicecontracten op maat. U weet waar u aan toe bent.

Goed proactief systeembeheer wordt ook geregeld via een duidelijk service contract. Daarbij weet u precies wat u kunt verwachten. Doordat deze contracten vaak ook maandelijks opzegbaar of afsluitbaar zijn blijft u flexibel, zowel bij groei als bij krimp van uw organisatie.

Reden 4: Ondersteuning voor alle medewerkers

Bij traditionele benaderingen voor kantoorautomatisering is er binnen een organisatie vaak slechts één teamlid die contact onderhoudt met de ICT helpdesk. Bij proactieve systeembeheeroplossingen worden alle medewerkers ondersteund. Ze kunnen bij vragen of problemen direct zelf actie ondernemen. Dat is efficiënt en scheelt dus tijd en kosten.

Reden 5: Ontzorging en ontstoring

Een goede systeembeheerder ontzorgt u op het gebied van ICT. Proactief systeembeheer gaat een stap verder: niet alleen ontzorgen, maar ook ontstoren. Dat betekent dat medewerkers prettig kunnen doorwerken en niet worden geconfronteerd met onnodige storingen. Dat is niet alleen positief voor het werkplezier, maar zeker ook voor de productiviteit.

Advies voor proactief systeembeheer

“Onze langdurige en ruime ervaring met kantoorautomatisering leerde ons de grote voordelen van proactief systeembeheer goed kennen. Dat is de reden dat wij kwamen met Deltacom 100%. Evident is dat hierdoor de meeste problemen kunnen worden opgelost voordat zij zich werkelijk manifesteren en gaan zorgen voor stilstand, productieverlies, stress en ergernis.

Wij maken graag met u een afspraak om de mogelijkheden van proactief systeembeheer voor uw organisatie te bespreken. Wij laten u de mogelijkheden in uw specifieke situatie zien, tonen daarbij de mogelijke besparingen en adviseren u deskundig. Overigens ook over de beste hardware, die wordt u bij Deltacom tegen inkoopprijzen aangeboden. Ook dat zorgt voor een win-win-situatie.”

Auteur blogartikel: Rutger de Nooij, Deltacom

"Als directeur van Deltacom adviseer ik bestaande en nieuwe klanten over de beste ICT-oplossingen voor hun organisatie. Deltacom is een kantoorautomatiseringsbedrijf dat bestaat uit een hecht team van professionals die allemaal werken vanuit dezelfde instelling: we staan voor volledige ontzorging van onze klanten. Daarbij gaan we een hechte samenwerking aan en werken we aan een langdurige relatie. Wanneer u onze klant bent, zijn uw ICT-problemen onze problemen. Die lossen we – Before You Know IT – voor u op. Snel, efficiënt, kostenbewust en vaak voor u er erg in hebt. Vanuit onze passie en deskundigheid regelen wij alles rond uw kantoorautomatisering. We komen daarbij met oplossingen die het beste bij u en uw organisatie passen. Dat doen we sinds 1998."

Rutger de Nooij, directeur
06 42 29 47 46,
rutger@deltacom.nl